5 Ocak 2016 Salı

BULAN ÖZÜNÜ

BULAN ÖZÜNÜ

Bulan özünü gören yüzünü
Bir yüzü dahi görmek dilemez
Vuslatta olan hayrette kalan
Aklın diremez kendin bulamaz
Her şam u seher odlara yanar
Her benzi solar ağlar gülemez
Aşık olagör sadık olagör
Cehd eylemeyen menzil alamaz
Meftun olalı mecnun olalı
Bu Mısri dahi akla gelemez
 
Niyâzî-i Mısrî

Bulan özünü, gören yüzünü, Bir yüzü dahi görmek dilemez



Bulan özünü, gören yüzünü,
Bir yüzü dahi görmek dilemez.

Bulan özünü, gören yüzünü,
Bir yüzü dahi görmek dilemez.

Kendi özünün hak olduğunu gören kişi hakkın yüzünü görmüş olur ve bu hakikate varan bütün alemde de o yüzü seyir eder. Çünkü hakkın vechinden başka bir vech yoktur. Ancak ikilikte olanlar esmaları görürüler.Yoksa müsemmaya nazar eden esma bilmez.

Cümle esmadan müsemma görünür
Bu Niyaziden de Allah (c.c) görünür.


Vuslatta olan, hayrette kalan,
Aklın diremez, kendin bulamaz.

Vuslatta olan, hayrette kalan,
Aklın diremez, kendin bulamaz.

Vuslat hak ile bir olma durumudur. Bu hal gerçekleştiğinde kişi hayret makamına erişir ki burada akıl mat olmuştur. Çünkü akıl dünyevi şeylere bağlıdır. Halbuki Ahadiyet makamı tamamen Vahdet deryasıdır. Oraya akıl ile değil aşk ile gidilir. Aşk bedene hakim olunca akıl orayı terk eder. Zahiri aşkta da kul artık aklı ile değil hissi duyguları ile davranır.

Her şâm u seher odlara yanar,
Hem benzi solar ağlar gülemez.

Her akşam ve sabah ateşlere yanar,
Hem benzi solar ağlar gülemez.

Aşkın oduna yanan kullar her an onun ile olma isteği ile onu yad eder ve gözlerinden kanlı yaşlar dökerler. Artık dünya onlara zevk vermez. Artık ne yemek ne içmek ona bir zevk vermez. O hakkın vechini görme derdi ile dertlenmiştir.

Âşık olagör, sâdık olagör,
Cehd eylemeyen menzil alamaz.

Âşık olagör, sâdık olagör,
Gayret eylemeyen yol alamaz.

Aşık olmak istersen sadık olmak istersen gayret et. Çünkü ben aşığım demek kolay değildir. Bu yolda çok diken, taş vardır. Bunları göze almak gerekir.

Meftûn olalı, mecnûn olalı,
Bu Mısrî dahi akla gelemez.

Âşık olalı, mecnûn olalı,
Bu Mısrî dahi akla gelemez.

Kul aşık olduğu zaman aklı artık o bedende hüküm sahibi değildir. Çünkü akıl hakikati idrak etmez. Yalnız aşk hakikati ve hakkı idrak eder. Aşık olan kişinin adı dahi silinir ortada sadece aşk kalır.
Aşk olsun hu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder