22 Ekim 2015 Perşembe

Bu benim eserim proje yarışması oldu bu öğretmenim eseri yarışması...

             Bu benim eserim proje yarışmaları, aslında öğrencilerin yapması gereken ama öğrenciden çok hep öğretmenlerin uğraştığı bir projedir. Kimi zaman ilçe milli eğitim müdürlerinin okul müdürlerine baskısı ile öğretmenlere zoraki baskı ile yaptırılan bir projedir kendileri... Bizim ülkemizde bu tür yarışmalar galiba yanlış anlaşılıyor ki bu durumlara düşüyoruz. Tıpkı ev ödevlerini, performans ödevlerini yanlış anladığımız gibi.

             Benim gözlemim şu ki; öğrenciye verilen ödevleri kırtasiyelerde, internet kafelerde veliler gidiyor araştırıyor. Dahası da yetmiyor veli geliyor çocuğuna hadi yapalım diyor bu da yetmezmiş gibi  öğretmenlere laf atıyorlar: ‘Bu kadar zor ödev verilir mi?’ diye...

              Eve verilen proje ödevleri okula geliyor. Öğretmen şaşkın ve bir o kadar da mutlu, benim öğrencim bu seviyede nasıl düşünmüş çok yaratıcı helal olsun diyor bir de kendi kendine ama ben ondan bunu değil kazanımlar çerçevesinde araştırıp güzel anlamlı yaratıcı fikirlerini bir ürüne yansıtmasını istemiştim diyor. Zaten ödevi kimin yaptığı da birkaç soru sonrasında ortaya çıkıyor...



           Velhasılı kelam; ödevleri, projeleri yanlış anlıyoruz ya öğretmenlere yük ediyoruz ya da velilere.... Sonra öğrenci yaptı oluyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder